Tuesday, March 30, 2010

Doa dari al-Kitab dan al-Sunnah

Tajuk Asal: Al Du'a daripada al Quran dan al Sunnah
Penyusun: Syeikh Sai'd Ali Wahf al Qahtaniy



بسم الله الرحمن الرحيم
Muqaddimah
إن الحمد لله نحمده، ونستعينه، ونستغفره، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سيئات أعمالنا، من يهده الله فلا مضل له ومن يضلل فلا هادي له، وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له، وأشهد أن محمداً عبده ورسوله صلى الله عليه وعلى آله وأصحابه وسلم تسليماً كثيراً. أما بعد:

فهذا مختصر من كتابي "الذكر والدعاء والعلاج بالرقى من الكتاب والسنة" اختصرت فيه قسم الدعاء؛ ليسهل الانتفاع به، وزدت عليه أدعية وفوائد نافعة إن شاء الله تعالى، وأسأل الله عز وجل بأسمائه الحسنى وصفاته العلى أن يجعله خالصاً لوجهه الكريم إنه ولي ذلك والقادر عليه. وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين.
المؤلف
حرر في شعبان 1408 هـ

Buku ini ialah ringkasan dari kitab saya, “Zikir dan Doa Dan Pengubatan dengan al-Ruqyah berdasarkan dari al-Quran and al-Sunnah. Saya memasukkan bahagian doa di dalamnya supaya mudah dan berguna, dan saya menambahkan lagi doa-doa semoga bermanafaat insyaAllahi ta’ala.

Saya meminta kepada Allah Azzawajalla dengan nama-nama-Nya yang Maha Agung dan sifat-Nya yang Maha Tinggi supaya menjadikan kerja ini ikhlas semata-mata kerana keredhaan-Nya. Sesungguhnya Dia yang Maha Melindungi dan Maha berkuasa. Semoga Allah melimpahkan rahmat dan kesejahteraan ke atas Nabi kita Muhammad s.a.w. Demikian juga ke atas keluarga dan para sahabat baginda.

Penyusun
Sya’ban 1408H

No comments:

Post a Comment